5 Ekim 2018 Cuma

Ekim Hüzün Ayıdır

       
         Aşk ve sevgi ikili ilişkilerin günümüzde zor anlaşılmaz bir boyuta girdiğini düşünüyorum sorun ettiğimiz konuların basit çözümleri dururken kabullenmeyip kaçış içindeyiz.
          Kendimi hep sorgularım nerede hata etmiş olabilirim diye sağlıklı olan da budur empati ....
Kendiniz ile yüzleşin, ilişkilerimin neden kopup gittiğini anlamasam da olması gereken oldu diyerek kendimi ve karşımdakini suçlamadan en ham halim ile kabullenme içine girdim.

          Her defasında deprem misali yaşayan duygu karmaşa mı düzeltmekten ruhumu yara açan her olayı hatırlamaktan yoruldum, ne yapabilirim bu durumu nasıl aşabilirim diye düşünürken yazmaya karar verdim. Yazıp paylaşıp benim gibi olan onlarca yüzlerce insana ulaşmayı istiyorum. Dertlenmek yada sorunları büyütmek için değil çözüm yolunu duygu ve mantığımız ile birleştir isek bulabiliriz diye düşünüyorum.

       Günlük özlü sözler kişisel gelişim vs. yazılar hep önümüze geliyor okuyoruz hep merak etmişimdir kendini bulup değişen hayatının kontrolünü eline alanları :)

        Algısı açık empati yapan çok az insan ile karşılaştım üzülerek yazıyorum zalimlik vicdansızlık şımarıklık artık bir karakter olarak benimsenmiş....

        Sağlam adımlar ile ilerlerken (herkesin adımı kendince) birinin gelip bunun içine etmesi işte o anda pozitif bir enerjinin negatif bir enerji ile yok edilişine kabul edemeyip öfke duygusuna sarılmama kimse garipsemesin. SEVGİ PITIRCIĞI SÖZLERİ O AN ETKİSİZ !
     
  Gitmek içinse buyurun gitsin!


          Hayat nedir ki, bugün yaptığın her şey yarının dır. Seçimlerin ile sınanır vicdanın kadar da sorgularsın. Kimse değişmez, aslında nasıl olmak istiyorsa odur biz temiz kalbimize ona açıp güven beslediğimiz için kalelerimiz yıkılıyor şaşırıyoruz.

                İyiliği de kötülüğü de bekleyerek yaşamalıyız fakat yinede bir umut diyerek iyiliği seçiyoruz Einstein'ın dediği gibi dünyayı iyilik kurtaracak bunları bilmemize rağmen olumsuz olan durumlarda kendimizi yaralıyoruz. İyileşmek içinse ne yapıyoruz zamana bırakıyoruz.

Sevginin iyileştirici gücünü arıyoruz ailemiz dostlarımız sevdiğimiz aslında istediğimiz sevgi bunu inkar edemeyiz. Tıpkı bir bilge gibi aradığımız bu dünyada sevgi 

''İLGİ ENERJİDİR. BİRİ SANA SEVGİ DOLU BİR ŞEKİLDE BAKTIĞINDA.SENİ BESLER ''
OSHO
Mutlu olmak istiyorsan mutlu etmelisin,bir insanın hayatına girmek onun enerjisini almaktır düşünmeden bir anlık hezeyanlar ile yapılan davranışlarınızın sonuçlarından sorumlusunuz :(  küle dönen ruhunuzu bir anka kuşu gibi yeniden yeşertin, zor biliyorum bir günde olmuyor teselli dahi olmuyor geçer unutursun demeler, çünkü yalnız kaldığımızda geçmediğini biliyor ve aklınızdan hiç çıkartamıyorsunuz . 

30 Mayıs 2018 Çarşamba

Gül Bahçesi


30 Mayıs 2018 bahar mevsimini son günlerindeyiz.Yağışlı havalar bizlere eşlik ediyor, yaz mevsimini özledik.İnsanoğlu her mevsimi sever ve özler, tabiatın bize sunduğu güzellikleri bakmaya doyamaz.
     Toprak anaya dönüş zamanına girmiş olduğumuzu düşünüyorum.Şehirlerin vermiş olduğu stresli yaşamdan kaçmak için hafta sonu ve tatillerde ilk akla gelen doğaya kavuşmak için yapılan faaliyetlere katılmak.

  Sanayi devrimi ile başlayan şehirlerde yaşama anlayışı ile bir yaşam standartı seçen insanlara dört duvara hapsolmuş hissi ile apartman hayatından kurtulma isteklerini çok iyi anlıyorum.
      Toprağın elementleri ve mineralinden oluşan insanoğlunun doğadan kopması mümkün değil.
 


      Yakın zamanda Isparta da yapılan Gül Festivalinden bahsedeyim sizlere, uçsuz bucaksızmış gibi gül fidelerinin büyüdüğü tarlada yürüyüp gül toplayan insanların yüzlerindeki mutluluğu anlatacak kelime bulunamaz. Gül bahçelerinde kurulan kulelerden çıkıp manzaranın keyfini çıkaran yerli ve yabancı turisti görünce  pozitif enerjiyi ne kadar hasret olduğumuz anlaşılıyor. Görsel şovların yanı sıra halk oyunları ve yöresel tatların da olduğu etkinlikler ile bambaşka bir güzellik ile buluşturan Isparta Belediyesinin emeklerini de taktir etmeliyim
 

Ardıçlı köyü Isparta


     Türk dünyası esintileri
    Gül hasadı çiçekleri ve mis gibi gül kokusu eşliğinde geçen bir gün.












       

15 Şubat 2017 Çarşamba

gezi güncesi

       


Gittiğimiz yerleri göz alabildiğince hayranlıkla bakarız :)  anımsamak için ise fotoğraf çeker
yakaladığımız kareleri saklarız. Fırsat bulduğunuz da gezin görün ve eğlenin derim hayatın tüm renkleri doğada bizi bekliyor ..
         Gittiğim yerlerden küçük esintiler serpiştireyim buralara






Dostlarınız ile güzel bir gün anılarınız da hep kalacaktır güzelliklerin tadını sevdikleriniz ile çıkarmak ayrı  güzel bir his :)
Bu ufaklıkların elimize gelmek için can atan hallerini görmeniz gerekir Kurşunlu şelalesinin yaşayan renkli papağanları bize eşlik etti.
önceki haftalardan kalma bir kare Karain mağrasından   

330-430 m rakım ile 7 km'den oluşan rotayla  Kırkgöz Su Kaynakları Gölünden başlayarak Karain Mağarasıyla parkuru tamamladık. yürüyüş yolunun güzelliği eşsiz nadide bir hazine gibi .


21 Haziran 2016 Salı

*** Juno *** (NASA)

     İnsanlık nereden nereye bunu en iyi teknoloji gelişmeleri takip edip bunu günümüz yaşamına uyarladığımız da anlıyoruz..
   
Akıllı telefonlar, internet teknoloji gelişimde ilk aklımıza gelenlerdir. Asıl gündemi sürekli teknoloji bilimi olan insanlar için buz dağının görünen tarafıdır bunlar

    Ülkemizden dünyaya baktığımda ilk gördüğüm yer Nasa müthiş bir araştırma ekibinin devam eden yatırımlarının  yanında dünya genelinde bilim kadını ve erkeklerin yaptığı araştırmaları da kendi bünyesinde toplaması. fırsatları ve yenilikleri sunması ile bilim insanların gözde yeri.

    Bende ülkemiz bilim adamlarından Nasa da görevli Umut YILDIZ hocamızın takipçisiyim yazdıkları ve görsel olarak sundukları ile biz gençleri Nasa yı tanıtıyor son bir yayınından aldığım bu görüntüleri paylaşayım

Bu robot bir portatif ileride dahada gelişmişini göreceğimizden eminim,örümcek gibi yürüyor ayağa kalkabiliyor farklı şekillerde rahat rahat hareket ediyor.. 
 

                                 Burada oturan robotumuz örümcek şeklinde yürüyebiliyor


Canlı yayından aldığım bu görüntüler de ki yorumlardan da görüyoruz bir çok insanımız bilim ile ilgili :) ileride marsta insanların en büyük yardımcısı olacağı kesin ..
  Nasa belirli zamanlarda halk günleri yapıyor ve bir sürü turist gezilere katılıp özellikle çocukları ile tesislere geziyorlar


Bu tablo şeklinde duvara asılan Nasanın yıllardır uzaya gönderdiği uydu  ve uzay gemilerinin fotoğrafları  ..bu yılda Juno adını verdikleri uzay gemisi 4 temmuz 2016 da Jupiter'e ulaşacak.


Jupiter'e gidecek olan Juno ile bir bakış atacaklar mevcut durumu ile bilgi toplayacak gidecek olan uzay gemisin jupiter'e nasıl yaklaşacağı ile ilgili sümilasyonu fotoğrafı da bu


Jüpiter beyaz yuvarlak, çizgi ile betimlenen junonun gidiş rotası :)
Junonun maketini de yapmışlar, bire bir aynı olan bir  maket  boyutu küçük olarak sergileniyor


Ziyaretçiler için sergileniyor,sergilenen yerde hiç toz olmaması dikkatimi çekti Umut Yıldız Hocamız da açıklama getirdi bu duruma havalandırma sistemi yan ve üst duvar da o kadar geniş alana yaymışlar  ki toz olmaması için ayrı bir özen gösteriliyormuş..her gün hummalı bir şekilde temizleniyor ..:)
Juno görevi dört yıldır devam ediyor. Jüpiter’in yörüngesine girmesi durumunda takvim bir aksilik yaşanmadan tamamlanmış olacak. NASA’dan yapılan açıklamada ; Jupiter'in yörüngesine girecek ve sürekli atmosferine girip çıkıp deney yapacak,çevresinde dönecek  
Bakalım nasıl veriler gelecek :) 

Juno, Jüpiter’de çeşitli görevleri yerine getirecek. İlk olarak haritalama gerçekleştirecek olan uzay gemisi, Jüpiter atmosferindeki su buharı ve yerçekimi alanlarını inceleyecek. Jüpiter’in kutuplarını da keşfedecek olan Juno, gezegenin daha önce görülmeyen noktalarını gözler önüne serecek.
Bu görevi 20 ay boyunca devam edecek 

Umut hocamızın yayınlarını Youtube'dan izleyebilirsiniz:) 
Kendisinin izniyle yayınlıyorum ve kendisine çok teşekkür ediyorum:)


12 Şubat 2016 Cuma

Ey 14 Şubat

          BU post biz yalnızlar için olsun :) ey 14 şubat geldin de ne oldu ne değişti yine yalnız olduğumuzu hatırlatmak için gözüme gözüme kalpli objeler getiriyorsun ...
                                                        
  

Siz gerçek sevgiyi hak eden sevgilelere hiç sözüm yok sizler mutlu olun, 

        Asıl aşkı sevgiyi basite alanlar sizlerin kirli aşk anlayışınız zehir olsun sizlere, 14 şubat sizin gibilerin neyine diyorum ...







      Herkeste bir heyecan her yerde 14 şubat teması, bende eksik kalmadım indirimleri takip ettim Hanımlar kozmetikte süper indirimler var koşun derim :) Bizde alışveriş ile kendimizi mutlu edelim. 



       Sosyal medya yıkılıyor ...  sevgi pıtırcıkları ile sevgi zedeler arasındaki yorumların karmaşası ..mutlu mu mutsuz mu insanlar pek belli değil,  gözlemlerime dayanarak şunu diyebilirim, bıkkınlık ve yorgunluk açık ara önde derim.


        
Kişi kişiyi hayatına eşlik etmekten çok yormak için geliyor gibi bir tutum sergiliyor insanlar.. 


Kolay gelene kolay olana tutunmak sıkılınca da bırakmak eğilimindeler. Sevgi anlayışın bu mu? diye bir soru yöneltseniz verecek cevapları yoktur, yanlış davrandıklarını bunun sonuçlarını hesap etmeyecek yetide olduklarının farkında değiller..


Kayıpları olana sorun siz sevgiyi özlemeyi kıymet bilmeyi,iki kuruşluk akılları ile kalp kırarak heves için insanların hayatını bölük pörçük edenlere değil...

21 Aralık 2015 Pazartesi

Dinleniyorum.

        2016 geldi millet :) ne yıldı ama 2015 umarım gelecek yıl aratmaz bu yılı, beni sormayın ben benden değilim gitti giden benden, ben ise kaldım düşüncelerde.. dinlenmeye çekildim köşemdeyim
                                         


                                           
                                                      Şu günlerdeki ruh halim :)


    Siz siz olun yinede bildiğiniz yoldan doğrularınızdan vazgeçmeyin. İntikam yada öfke kişiyi bir adım ileri götürmez,size bu şekilde yaklaşan da anlık bir kazanım ile kendini kandırır.Kimseyi çözemedim bundan sonrada çözebileceğimi de düşünmüyorum, bir gün seni sevdiğini değer verdiğini gösteren ertesi gün tamamen tersini yapıp bende şok etkisi yaratıyor.
             Dostluklar vb. ilişkiler bu kadar basite indirgenemez,  dobraca yüzüme söyledi eksiğimi yada rahatsız olduğu olayı diye bir arkadaşlık bitmez savaşılır ve aradaki bağ korunur geliştirilir..Şizofren bir toplum mu olduk ne hatır gönül bilmeyen  insan yığıntısı gibiyiz..
           
                                                     Gök rehberiniz olsun ..
                               
         Evrenin türküsüdür sevgi bunu ilk içinizde yaşatıp büyüttüğünüz de iç huzuru yakalarsınız..
         Bir yerlerde size uygun senkronize olacak bir ruh vardır olduğunuz gibi görüp samimiyet ile sizin yanınızda duracaktır:)
         Her şeyin bir zamanı var diyerek yaşıyoruz neyi kontrol etmiş ki insan sadece bekler, uzay ve zaman boşluğunda kalmış gibi bir his ise hiç geçmeyecekmiş gibi gelip yakaladığı zaman aman aman ...Hayırlısı der geçeriz (bu kelimeyi de hiç sevmem )
   




   


                 Şans ise çok karmaşık gelmiştir bana, acaba gerçekten şanslımıyım  yoksa bahtsız mı :) herkesin istekleri ve hedefleri farklı olunca şans meselesi de kişiye özel,kimi çok parası olunca mutlu olacğına kimide aşkını bulunca aslında hayatımızda eksiklik olarak hissetdiğimiz ne ise onu isteriz ..



             İYİ Şanslar herkese, umarım eksikliğiniz ne ise o gelsin hayatınıza ...Umut etmekten vazgeçmeyin ..
            Tatsız sürprizler kapımıza gelmesin diye temennilerde bulunalım



               


           
     



         

21 Aralık Kış Ekinoksu

   Etrafı süsleyelim cıvıvl cıvıl bir görüntü ile kendimizi mutlu edelim, her gün manzaranın güzelliğinde kaybolup hayal kuralım :) bana kalsa renkleri, yıldızları ağaçları heykelleri her yere koyar insanlara umut aşılardım, çok karamsar ve mutsuz bir ruh halinin hakim olduğu şu zamanlardan kurtulmak için yapılacak ne varsa yapardım :) 



     .Bugun 21 Aralık kış ekinoksu, Bahara uzanan en uzun gece Zamanın başladığı zaman dır. Farklı kültürlerde bugün kutlanmıştır.
Biz Öz Türkler de ise Nardugan bayramı olarak kutlanmıştır
Nar: Güneş
Dugan (tugan) : Doğan anlamındadır
      


        Zengin bir kültüre sahip atalarımızın bu bayramı bugün Anadolu Türkleri tarafından unutlmuş olsa da Tuva Ve Hakas Türkleri (asya) daki çoğu Türk ülkelerinde kutlanmakta dır
Kendi kültürümüzden bihaber yaşıyoruz ve bu adetimizi germenler kendi bayramı diye kutlamayı avrupa da başlayınca çok hızlı bir şekilde yayılmıştır..

        Günümüzde de böyle değilmi baklavamızı ve Türk kahvemizi vb. bir sürü güzel adet ve alışkanlıklarımızı bu bizim diye bize karşı tutum sergilenmiyor mu..belki yüz yıl gelmeden baklavayı yunan tatlısı diyecekler, ve bizim çocuklarımızda buna inanacaktır olmaz demeyin Nevruz Bayramımızı dahi kendi kültürümüz diye bize empoze etmeye çalışan yok mu..
        Şu anda orta Asya Türk illerinden bir görüntü, AyazAta çok tanıdık geldi değil mi :)