21 Aralık 2015 Pazartesi

21 Aralık Kış Ekinoksu

   Etrafı süsleyelim cıvıvl cıvıl bir görüntü ile kendimizi mutlu edelim, her gün manzaranın güzelliğinde kaybolup hayal kuralım :) bana kalsa renkleri, yıldızları ağaçları heykelleri her yere koyar insanlara umut aşılardım, çok karamsar ve mutsuz bir ruh halinin hakim olduğu şu zamanlardan kurtulmak için yapılacak ne varsa yapardım :) 



     .Bugun 21 Aralık kış ekinoksu, Bahara uzanan en uzun gece Zamanın başladığı zaman dır. Farklı kültürlerde bugün kutlanmıştır.
Biz Öz Türkler de ise Nardugan bayramı olarak kutlanmıştır
Nar: Güneş
Dugan (tugan) : Doğan anlamındadır
      


        Zengin bir kültüre sahip atalarımızın bu bayramı bugün Anadolu Türkleri tarafından unutlmuş olsa da Tuva Ve Hakas Türkleri (asya) daki çoğu Türk ülkelerinde kutlanmakta dır
Kendi kültürümüzden bihaber yaşıyoruz ve bu adetimizi germenler kendi bayramı diye kutlamayı avrupa da başlayınca çok hızlı bir şekilde yayılmıştır..

        Günümüzde de böyle değilmi baklavamızı ve Türk kahvemizi vb. bir sürü güzel adet ve alışkanlıklarımızı bu bizim diye bize karşı tutum sergilenmiyor mu..belki yüz yıl gelmeden baklavayı yunan tatlısı diyecekler, ve bizim çocuklarımızda buna inanacaktır olmaz demeyin Nevruz Bayramımızı dahi kendi kültürümüz diye bize empoze etmeye çalışan yok mu..
        Şu anda orta Asya Türk illerinden bir görüntü, AyazAta çok tanıdık geldi değil mi :) 


13 Temmuz 2015 Pazartesi

Gönül Gözümüz

       Düş görürüz her daim yaşarken de uyurken de, sürüklenir gidersin zamanın çarkında ..

Bir anda uyanırsın ve kalırsın tek başına, sorgulamadan yaşarken, hayatının bir dönemin de gelecekte nasıl bir yaşam sürmek istersin diye soru işareti ile karşılaşırsın...

      Tek düze bağlılığın olmadığı  ilişkiler de kaybolmak kolay gelir,her günüm her geçen zamanım böyle geçsin dersin, kimseye hesap vermeden,bağlı olmadan özgürce yaşarım ben diyerek  geleceğin için caba sarf etmeden ...Sen istediğin sürece bu şekilde yaşarsın zamanını .
 
        Görmezden gelirken karşına cıkan  sorulara ,hayat;Bu mu yaşamak istediğin diye sorduğunda cevabı istemesen de sana gösterir ..yalnız kalıp düşünmeye başladığında kim olmalı yanımda kimi istiyorum, nasıl bir hayatım olmalı diye düşünürsün.
       Pişmanlıklar yaşamaya başlarsın en büyük pişmanlığın geriye dönüşü olmayan hatalar ile yüzleşirken kotrolün artık sende omadığını görürsün..
        Elbette bu dediklerimi görüyorsan  kabullenirsen düzeltme şansın olacaktır, görmeyip kabul etmez isen ektiklerin önüne gelecek ve  bu seçimlerin ile yaşayacaksın...

      Bu dediklerimi yaşamın bize küçük uyarıları ile anlatmaya çalışmasıdır, yalan ile yaşamak yada doğruyu görüp yaşamak bizlerin elinde

          Seçimlerimiz bizi geleceğe taşır
          Seçtiğimiz yol kaderimizi belirleyecektir..
          Yaptıkların senin ödülün yada cezan olacak
          Her yaptığımız eylemin bize dönüşü  olacak

                             Gönül gözümüzü kapatıp ektiklerimiz yada gönül gözümüz ile sevgiyle yaptıklarımızın mahsülünü toplama zamanı geldi..
       Farkındalığımızın farkına varıp yaşamın mucizelerini kaçırmayalım, elimiz de ki sevgileri tüketmeyerek bunlar ile mutlu olmanın ayrıcalığını yaşayalım..

                                 Umut her zaman vardır yeter ki isteyelim ....
                                  Kim durabilir ki karşımız da :)
                      Gök bizimle ... Satürn öğretir


Kücük bir hatırlatma:) Mutlu olmak istiyorsanız karşınız da ki  kişiyi mutlu edin ki o da sizi mutlu etsin..Hep ben demeyin siz de çabalayın zaman akıp gidiyor bizler de yerimiz de saymayalım her günün tadını çıkarın iyilik ve esenlik ile :)

                     Terk etmeyeceğiniz limanın gemilerini yakmayın ...
 



12 Mayıs 2015 Salı

Gün geceye gece güne kavuşur hep

Tan vakti ağarırken gece gündüzüme kavuştum diyerek sarılır ışığına ...
Akşam da  ufukta güneş batarken de gündüz geceme kavuştum der..
Fotoğraflar Neo dan :) teşekkürler Neo
Doğanın biz insanoğluna öğretiği, hasretlik çekiyorum ama kavuşmak için umudumu hiç yitirmiyorum ve kavuşunca da burdayım diyerek fısıldıyorum :) 
Bazen huzurlu olurum eserim hafiften, bazende öfkemi saklamam kükrerim fırtına olur yakar yıkarım affetmeyi de bilirim güneşim ile ısıtırım yüreğini der ..
          .

1 Nisan 2015 Çarşamba

Lila yani Leylak rengi


Baharın rengi neşesi Leylak,  ağaç dallarından bize gülümser ben buradayım diye nazlı nazlı rüzgarın eşliğinde salınır ..
Bu resmi ilk gördüğümde işte burada olmalıyım demiştim renk renk tüm lila renginin tonları size eşlik ediyor.
Leylak çift çenekliler sınıfından zeytingiller ailesine mensup süs ağacıdır..
6 metreye kadar uzayabilir..Bodur türleri de vardır,bahçelerin güzeli derim ben onlara ..
Nisan bebesi olarak bana verilecek hediyeyi doğa sunmuş,Leylak :)herkesin bir çiçeği vardır benim kisi Leylak . Nedendir hiç bilmem kendimi bildim bileli sevmişimdir..
Çiçek sevilmez mi,birde böyle güzel ise ....

Gelecekte bahçeme ilk dikeceğim ağaç Leylak olacak.Gökyüzüne doğru büyüyen ağaçların mavi ile buluşan lila renginin ahengi doğanın muhteşem bir tablosu..

28 Mart 2015 Cumartesi

Bahar geldi

 Bahar geldi:) Doğa uyanmaya başladı derin uyku halinden. Çiceklerin açması ile yeni dönemin gelişini haber veriyor.. Kendimizi de bu yeni döneme adapte edip uyanalım baharın gelişine ayak uyduralım.
      Geriye dönüp baktım şu son zamanlar çok çabuk geçti zaman akıp gidiyor.. Seçimleriniz size gideceğiniz yolu gösterir,bir anda yolunda bir şey gitmiyorsa durup düşünün ve farklı bir bakış açısı ile yeni yolunuzu seçin..
      Zordur yeni seçimler ile hayatınızın kontrolünü elinize almaya çalışmanız, bilemeyiz gelecek bana ne getirecek diye düşünürsünüz.. Çok güzel demişler korkunun ecele faydası yok diye bazen cesur olup problemlerinizi çözmeye çalışırsınız eğer çözemediyseniz farklı bir çözüm yolunun karşınızda durduğunu unutmadan yola devam edin :)
     


   Tıpkı gökteki yıldızlar gibi her birimiz parlıyoruz..Parıltınızı gören insanlar yanınızda kalacaktır giden ve gelen her kişi hayatımıza anlam ve ders katar. Mutlu olmaktan korkmayın sevginizi belli edin :) Hatta mutluluktan delirin hayata bir kez geliyoruz zamanı da geri alamıyoruz ..
      Farklı olmak insanı yalnızlaştırır ..Bunu çok iyi bilirim ben atlattıysam herkes atlatır diye düşünüyorum ..
       Hayatı ben matematik ve sayısal rakamlara koyarak çözmeye çalışıyorum ingilezce dilini dahi matematiksel bir kalıp geliştirerek çözmeye çalıştım :) ortaokul da öğretmenime yaptığım matematiksel tabloyu açıklayınca çok şaşırmıştı.. Öğrenmekten vazgeçmedim eksik yanlarımı hep geliştirmeye çalıştım .. bu yüzden kendim için savaşcıyım derim ..
       Konuşma hızımı kelimeleri yanlış kullanımım eksik söylemlerim olsa da dostlarım bana alıştı ve bende alıştım bu beni ben yapan şeyler .. Hayal gücümü seviyorum ..
       Sizi, kimin nasıl gördüğü önemli değil siz kendinizi nasıl gördüğünüz ile ilgilidir her şey. Kendini seven bir insan etrafına ışık saçar, insanları  ve hayvanları da sever.. Gözlemlerimde hiç yanılmadım, tamamen kendi gözlemime dayanarak yazıyorum..
     Neyse çok konuştum bu günlerde de tamda baharlık bir şarkı diye düşündüğüm videoyu da sizlere hediye edeyim
 
      https://www.youtube.com/watch?v=hpsbUpZ621o dinleyin şenlenin ... Orman ve Kurtlar harika bir tema işlemişler...bakalım siz de sevecekmisiniz :)
   
       

19 Aralık 2014 Cuma

Anlık Mutluluklar

  Herkesin bir isteği vardır yaşamda ..ne isterdin en çok, sorusuna cevaplar hep aynıdır iyi bir iş güzel bir aşk.. vb gibi.
  Unuttuğumuz şey ilk önce mutluluğu dilemek olmalı, sahip olduklarımızın bizleri mutlu edeceğini düşünürüz.Mutlu olmayı bilmiyorsanız ne işiniz nede aşkınız sizi mutlu etmeye yetmez..
   Dünya bir oyun alanı bazen tökezler düşersin, her düştüğünde ayağa kalktığın da güçlenerek kalkarsın..
   Geçmiş ve gelecek sizlerin  elinde sadece mutlu olmayı unutmayın her ne olacaksa oluyor,
kontrol edemiyorsunuz, ....


       Unutmayalım yıldızlar sadece geceyi aydınlatmaz...

15 Ağustos 2014 Cuma

Kurultay-2014 Macaristan

 Hun ve Türk kökenli milletlerin soylar toplantısı (Gelenek yaşatıcı kutlama) Maceristanda gerçekleşti ..
  Kurultaya hem genetik hem de kültürel anlamda akraba olan Hun-Türk bilincine sahip milletler davet edildi ve bu milletleri temsilen Macaristan’a, Bugac’daki Büyük Kurultay’a heyetler geldi. Gelen heyetlerde diplomatlar ve bilim alanındaki uzmanlar,  geleneksel askeri müzik ve halk dansları toplulukları vardı...
     kardeşliğin perçinlenmesi için bir bildiri imzalandı ..gelecekte bunun nasıl şekilleneceğini hep birlikte göreceğiz.. Türk olmanın bilinci ile hep birlik olalım 
   
Bildirinin esas metni şöyledir:
“ Tanrı’nın isteğiyle Macar, Madyar, Kazak, Özbek, Türk, Azeri, Uygur (Doğu Türkistanlı), Kırgız, Başkır, Çuvaş, Bulgar, Tatar, Türkmen, Moğol, Buryat, Nogay, Gagavuz, Karaçay, Yakut ve Japonlar Hun kardeşlerdir. Ortak Ataların hatırası önünde hep dayanışma içinde olacak ve birbirinin akıbetine sorumlulukla yaklaşacaklardır!”
      
bu görüntüler ne kadar büyük bir aile olduğumuzu anlatıyor :) 

ne demiş Atalarımız, Atın üstündeki Türk değilse yüktür:)
Ahal Teke atının asaleti 


Halk oyunlar gösterisi 
                                      

Okumu yayımı alıp bir gün bende kurultaya katılmayı ümit ediyorum, kim bilir gelecek hayallerimiz ile şekillenir  sözü aklımda