21 Nisan 2014 Pazartesi

Kore yasda




  15 Nisan 2014 günü Güney Kore'de büyük bir feribot kazası ile ülke büyük bir   felaket yaşadı.. Uzakta da olsak çok  üzüldük endişe ettik.. Kaza sonrası yaşananlara dikkat çekeceğim tamamen kendi gözlemlerimi yazıyorum
    Gemide kayıp ve ölenlerin çoğu  öğrenci,   kazazede yakınlarının çocukları için endişesini anlatmama gerek yok.. Öfkeleri sert tepki göstermeleri  Devlet Başkanına pet şişe ile su fırlatmaları ve Bakanına tokat atıp öfkelerini dile getirmeleri fotoğraf karelerine yansıdı.. Hükümet yetkililerin hiç birinin sert tutumu olmamıştır.. Kazada ihmal var yok tartışılır .. ama sonrasında ailelere yaklaşımlarını çok takdir ettim ...
         Yıllardır sosyal ağlarda Koreli arkadaşlarımı takip ederim bu olay olduğundan  bu yana paylaşımlarını gözlemledim... milli duygularının yüksek olması tek bir paylaşımları dahi kaza gündeminden hariç bir paylaşım görmedim hepsi yasta ve üzgün ..   Ülkeleri ve Ülke insanları her şeyden önce geliyor bunu size net olarak söyleyebilirim...
   Empati yapmadan geçemedim,Şehit haberlerini  dahi önemsemeyen, ülkemiz başına gelen felaketlerde kenetlenmek milli şuurumuzu uyandırmak yerine laylaylomla gündemi unutturma çabası maalesef ülkemizde son yıllarda bir trend  haline aldı..
    Kendimize öz eleştiri yapıp milli değerlerimizin ne kadar önemli olduğunu algılayıp yaşayacak başka bir ülkemizin olmadığını farketmeliyiz  sosyal yapıdan tutun eğitime ve teknolojide vb.  her alanda en iyisi için çalışan ve en güzelini hak ettiğimizin farkında olup  yaşamalıyız..
   

Suçluluk hisseden bir yönetici ..buna ben onurlu bir insan duruşu derim sorumluluk duyguları o kadar fazla ki bu da Milliyetçi duygularının vatan sevgilerinden kaynaklanıyor.. 

Gemideki yolcuları kamaralarınızda  kalın emrinden ötürü bir çok yolcu vaktinde tahliye edilmiyor elektriklerin kesilmesinden ötürü gemi odalarındaki otomatik olarak kapanan kapılardan dolayı gemide sıkışıp kalıyorlar..

Kore halkına geçmiş olsun .. Kayıp yaşayan ailelere de sabır diliyorum.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder